آکادمی کاویان صنعت سلامت گستر

تلفن تماس : 09139691173

کانال تلگرام: kaviansanatco@

کانال ایتا: https://eitaa.com/kaviansanatco

کانال واتساپ:  کلیک کنید

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
ریال55000
شروع کنید
تکنولوژی تولید آرد
یکی از اجزای مهم در تهیه انواع غذاها است که از دانه غلات و سایر مواد نشاسته ای به دست می آید. معمولاً آرد را از آسیاب کردن دانه های گندم تهیه می کنند؛ اما از دانه ذرت، جو، نخود و برنج نیز آردتهیه می شود. در تهیه محصولات بسیار زیادی از آرد استفاده می شود. از جمله: انواع نان، کلوچه، شیرینی حلوا و …. که بسیاری از این محصولات ریشه در فرهنگ و تمدن ایران دارند.
 تکنولوژی و فرمولاسیون تولید کیک
کیک نوعی شیرینی با منشأ اروپایی است که در تهیهٔ آن معمولاً چهار مادهٔ اصلی آرد، شکر، تخم مرغ و کره بهم زده شده و پس از درآمدن به حالت اسفنجی، پخته می‌شوند. به علاوه در برخی از انواع گوناگون کیک‌ها، از موادی چون نشاسته، روغن، میوه درخت یا خشکبار و مایعاتی مثل شیر، آب یا آب‌میوه و ادویه‌جات گوناگون و همچنین از ماده‌ای برای حجم دادن به خمیر مثل بیکینگ پودر یا خمیرترش نیز استفاده می‌شود.
در فرهنگ لغت در تعریف‌های اصلی؛ نخست کیک این گونه توضیح داده شده‌است: کیک یک خوراکی نان ‌مانند است که از خمیر و خمیرابه و معمولاً به روش سرخ کردن و تنوری کردن تهیه شده‌است. کیک‌ها در اندازه‌های کوچک و به شکلی تخت هستند و اغلب به روش ورنیامده طبخ می‌گردند. در دیگر تعریفی که از کیک آمده، این خوراکی طعامی شیرین‌ مزه توصیف شده که به شیوه فرپزی و با مواد اولیه آرد، شکر، تخم مرغ، خمیر، خمیرابه غلیظ، چرب مایه و انواع ورآورنده مثل بیکینگ پودر درست می‌شود.
در تعریف استعاری به هر گونه مادهٔ غذایی که به فرم گرد و تخت و به شیوه تنوری و سرخ کردن طبخ می‌گردد، کیک می‌گویند .
 تکنولوژی و فرمولاسیون تولید کلوچه
کلوچه نوعی شیرینی مغزدار تهیه شده از آرد گندم، روغن، شکر و تخم مرغ است.تولید کلوچه در ایران قدمتی دیرینه دارد و یکی از شیرینی هایی است که مردم مناطق مختلف کشور ما به ویژه شهر های شمالی از قدیم آن را تهیه و مصرف می کردند و طرفداران بسیار زیادی دارد. گرچه در طی گذر زمان فرمولاسیون و روش پخت آن تغییر کرده و تنوع و کیفیت آن افزوده شده است.
  تکنولوژی و فرمولاسیون تولید دونات
شیرینی دونات از محبوت ترین و شناخته شده ترین شیرینی های موجود در سراسر دنیا است که طعم فوق العاده ی آن باعث شده تا جای خود را در میان وعده های مردم پیدا کند. شکل و ظاهر شناخته شده ی دونات، گرد با حلقه ای توخالی در میان آن است اما اشکال دیگری از این شیرینی دوست داشتنی هم طبخ می شود.
دونات ها از سرخ کردن نوعی خمیر خاص در روغن تهیه می شوند و طعم آنها به دلیل وجود شکلات، قند یا شربت است. روی دونات ها را هم با شکلات، مربا یا انواع کرم ها تزیین می کنند که ظاهری زیبا و جذاب به همراه طعمی فوق العاده خوشمزه به آن می دهد
تکنولوژی و فرمولاسیون تولید بیسکویت
بیسکویت خود، نوعی غذا محسوب می شود. البته در نقاط مختلف دنیا، این واژه غذاهای متفاوتی را شامل می شود. اصل این لغت متعلق به بخش مرکزی فرانسه است، به معنای چیزی که دو بار آن را می پزند.
معمولاً بیسکویت را به دو نوع شور و شیرین تهیه می کنند. همچنین سعی می شود که از انواع مواد مغذی در تهیه ی آنها استفاده گردد. بیسکوییت های شیرین را اغلب به عنوان اسنک میل می کنند که ممکن است دارای شکلات، میوه، مربا، مغز انواع میوه یا ژله باشند. بیسکویت های شور معمولاً ساده ترند و اغلب همراه با پنیر یا سوپ  در یک وعده ی غذایی مصرف می شوند
enemad-logo