آکادمی کاویان صنعت سلامت گستر

تلفن تماس : 09139691173

کانال تلگرام: kaviansanatco@

کانال ایتا: https://eitaa.com/kaviansanatco

کانال واتساپ:  کلیک کنید

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
ریال90000
شروع کنید
کنترل کیفیت امروزه در تمامی صنایع، با اهمیتی خاص مطرح است. از یک سوء، تولید محصولات مغایر با استاندارد های تعیین شده سبب افزایش ضایعات و هزینه های تولید می شود که خود نشان دهنده استفاده نامناسب از عوامل محدود تولید است.
از طرف دیگر، تولید محصولاتی که علاوه بر تامین نیاز های مشتریان، ایمنی و سلامت جامعه را در بر گرفته، بتواند در بازار مبادلات داخلی یا خارجی با محصولات مشابه خود رقابت کند، از مهم ترین اهدافی است که صنایع تولیدی مختلف در پی دستیابی به آن هستند.
اما در جهان کنونی که علوم و فناوری، با سرعت شگفت آوری در حال گسترش هستند، تولید صنعتی و کیفیت محصولات پیوسته در حال تغییر و تکمیل است. به همین دلیل، مدیران موفق و آینده نگر، دریافته اند که کیفیت مطلوب امروز برای فردا یا فرداهای دیگر نمی تواند رضایت و انتظارات تغییر و تکامل یابنده مصرف کنندگان را برآورده کند. از این رو، کارخانجات پیشرفته بخش عمده ای از سرمایه مالی خود را صرف تحقیق، توسعه، نو آوری، مشاوره و آموزش شاغلان در سازمان خود می نمایند و تاکید اساسی بر این دارند که در زمینه بهبود کیفیت و خدماتی که ارائه می دهند تمامی کارکنان مسئولیت دارند.
بر اساس برآورده های موجود، در 25 سال آینده، میزان تولید محصولات غذایی در کشورهای در حال توسعه بیش از 60 درصد افزایش می یابد تا بتواند همگام با این جمعیت رو به رشد حرکت کند و به درستی، جوابگوی نیازهای آنها باشد. تا به حال، اغلب ذخایر دنیا مورد بهره برداری بیش از اندازه، و به تعبیر بهتر ، سوء بهره برداری قرار گرفته است و به همین دلیل، امکانات گسترش و توسعه منابع دریایی و خشکی تا حد زیادی کاهش یافته است. در این مورد تنها موضوع تهیه غذا اهمیت ندارد، بلکه فراهم آوردن غذای سالم از جنبه های بهداشتی و شیمیایی مورد نظر می باشد.
کارخانه های مواد غذایی، برای دستیابی به یک هدف مشترک تلاش می کنند و آن تهیه و آماده سازی، بسته بندی و ایجاد کیفیت مناسب مواد غذایی است به گونه ای که بتواند میزان فروش را هرچه بیشتر افزایش دهد.
مصرف کنندگان نیز، برای گزینش فرآورده های خوراکی، فرآورده ای را انتخاب می کنند که دارای کیفیت مناسب و پاسخگوی نیاز آنان باشد و تا زمانی که تولیدکننده، استاندارد های کیفیت را رعایت نماید همچنان محصول وی مورد استقبال مصرف کنندگان خواهد بود. بنابراین کنترل کیفیت مواد غذایی از نظر تولید کنندگان لازم و ضروری است و کارخانجات تولید کننده مواد غذایی ملزم به ایجاد آزمایشگاه های مجهز هستند تا بتوانند در مراحل مختلف تولید، محصول خود را تحت بررسی و کنترل قرار دهند.
enemad-logo